Coș: 0.00
0

Psihologia reclamei. Psihologia reclamei şi a consumatorului vol. 2

Autor: Dragoş Iliescu, Dan Petre

ISBN: 978-973-711-157-9/978-973-711-159-3

An apariție: 2008

Nr. pagini: 284

Format: 17 x 24 cm, paperback

PREȚ: 22,02 Lei

Limbă: Română

Colecție: Cursuri universitare


„Publicitatea ca domeniu teoretic şi de activitate este în plin proces de legitimare şi căutare a identităţii. Fiind mai întâi de orice o activitate aplicativă, publicitatea a fost nevoită să preia metode, tehnici şi instrumente care să slujească principalului său scop declarat: acela de a vinde bunuri, servicii şi idei. Dacă la începuturile sale ...

Produsul nu este în stoc

„Publicitatea ca domeniu teoretic şi de activitate este în plin proces de legitimare şi căutare a identităţii. Fiind mai întâi de orice o activitate aplicativă, publicitatea a fost nevoită să preia metode, tehnici şi instrumente care să slujească principalului său scop declarat: acela de a vinde bunuri, servicii şi idei. Dacă la începuturile sale publicitatea se făcea într-o manieră mai mult intuitivă, în principal prin informare, bazându-se pe geniul unor creativi de excepţie, tendinţa actuală este de a apela din ce în ce mai mult la cercetare de specialitate şi abordări ştiinţifice. Obiectivul publicităţii moderne şi postmoderne este de a face din publicitate mai degrabă o investiţie decât un joc al întâmplării, de a aborda consumatorul pe baza unor tehnologii şi instrumente de comunicare fundamentate teoretic, rezultate dintr-un aparat conceptual solid.“

Psihologia reclamei este cel de-al doilea volum al unei lucrări de pionierat în spaţiul autohton, care îmbină acumulările teoretice, minuţios documentate, cu deschiderile spre aplicaţiile practice, izvorâte dintr-o experienţă directă a autorilor.

Percepţie conştientă şi percepţie inconştientă • Inconştientul cognitiv • Apărarea perceptivă • Teorii ale percepţiei subliminale • Elemente vizuale cu importanţă majoră în publicitate • Designul de produs şi estetica vizuală • Marketingul experienţial • Caracteristicile culturale ale emoţiilor • Teoria afectului ca informaţie • Teorii privind emoţia în reclame • Folosirea suspansului în publicitate • Atenuatorii de agresivitate. Sexul şi umorul • Erotismul şi sexul în reclame • Diferenţele de gen • Sex în publicitate • Teorii consacrate privind mass media şi relevanţa lor pentru tematica sexului în comunicare • Stereotipurile de gen în publicitate • Cercetări empirice privind influenţa umorului asupra comunicării publicitare

DRAGOŞ ILIESCU este doctor în psihologie. A absolvit studiile doctorale la Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca.  În prezent este partener şi director al departamentului de studii cantitative al D&D Research, companie autohtonă de cercetare pentru marketing şi publicitate. Predă cursuri de psihologie socială aplicată în marketingul politic, psihologia consumatorului şi cercetare în publicitate la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA, precum şi cursuri de diagnoză organizaţională şi de psihodiagnostic, în cadrul masterului de comunicare managerială şi resurse umane pe care îl coordonează la aceeaşi facultate. 

DAN PETRE este specialist în ştiinţele comunicării, lector universitar doctor la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA, unde predă cursul de introducere în publicitate. Este managing partner al companiei D&D Research. 

 

De acelaşi autor: