Coș: 0.00
0

Profesionalizarea discursului politic în era social media

Autor: Florenţa Toader

ISBN: 978-973-711-576-8

An apariție: 2017

Nr. pagini: 228

Format: 15,5 x 23,5 cm, paperback

PREȚ: 27,62 Lei

Limbă: Română

Domeniu: Mass-media

Colecție: În afara colecțiilor


În contextul ascensiunii social media, a discursului de tip populist, precum şi a fenomenului fake news, discuţia despre profesionalizarea comunicării politice devine tot mai importantă. Volumul de faţă răspunde acestei nevoi, printr-o analiză teoretică a conceptului de profesionalizare şi printr-un model de studiu al comunicării politice online, cu aplicabilitate...

În contextul ascensiunii social media, a discursului de tip populist, precum şi a fenomenului fake news, discuţia despre profesionalizarea comunicării politice devine tot mai importantă. Volumul de faţă răspunde acestei nevoi, printr-o analiză teoretică a conceptului de profesionalizare şi printr-un model de studiu al comunicării politice online, cu aplicabilitate în sfera electorală.

FLORENŢA TOADER este cadru didactic la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi coordonator al Masteratului în Comunicare Politică, Marketing Politic şi Electoral. În 2014 a obţinut titlul de doctor în ştiinţele comunicării cu teza Inovare şi normalizare în discursul politic online din România. Spre o nouă paradigmă a profesionalizării comunicării politice? Teza investighează impactul noilor tehnologii de comunicare asupra definiţiei clasice a profesionalizării comunicării politice. Interesele principale de cercetare urmăresc studiul evoluţiei comunicării politice online din România şi derularea unor cercetări comparative la nivel european. Tematicile de cercetare curente sunt profesionalizarea comunicării politice, personalizarea şi negativitatea în campaniile electorale, apelul la emoţii în comunicarea electorală, inovarea şi normalizarea discursului politic online, practici de legitimare în discursul politic. 

 De mai mulţi ani Florenţa Toader abordează în diverse studii de specialitate comunicarea politică online din România. Lucrarea de faţă sintetizează preocupările autoarei legate de impactul noilor media asupra discursului politic, pornind de la campania pentru alegerile parlamentare din 2012. Pe baza unei cercetări riguroase, autoarea ne propune o analiză nuanţată a profesionalizării comunicării politice în România, dar şi a ultimelor dezbateri în domeniu cu privire la comunicarea politică web 2.0. Relevantă totodată prin calitatea demersului empiric, lucrarea este un reper în cercetarea de specialitate şi pentru toţi cei interesaţi de comunicarea politică şi de noile tipuri de campanii electorale. – prof. univ. dr. Camelia BECIU