Coș: 0.00
0

Organizaţia inteligentă

Autor: Dumitru Iacob, Diana-Maria Cismaru

ISBN: 978-973-711-237-8

An apariție: 2010

Nr. pagini: 202

Format: 17 x 24 cm, paperback

PREȚ: 33,03 Lei

Limbă: Română

Colecție: Cursuri universitare


Realitatea în care se nasc şi se dezvoltă organizaţiile în prezent este una deconcertantă. Schimbările şi tendinţele de sens opus solicită firmele, companiile şi instituţiile să-şi perfecţioneze atât metodele de lucru şi modul de gestionare a resurselor, cât şi canalele de comunicare internă şi externă. Sănătatea organizaţiilor este în legătură...

Realitatea în care se nasc şi se dezvoltă organizaţiile în prezent este una deconcertantă. Schimbările şi tendinţele de sens opus solicită firmele, companiile şi instituţiile să-şi perfecţioneze atât metodele de lucru şi modul de gestionare a resurselor, cât şi canalele de comunicare internă şi externă. Sănătatea organizaţiilor este în legătură directă cu capacitatea lor de detectare corectă a schimbărilor din mediu şi de adaptare creativă la presiuni şi influenţe externe. În ultimă instanţă, o organizaţie sănătoasă este o organizaţie inteligentă. Drumul către însuşirea acestor trăsături reprezintă o provocare pe termen mediu pentru organizaţiile româneşti.

Gândirea managerial-organizaţională • Problemele gândirii manageriale • Structura organizaţiilor • Orientări în managementul organizaţiilor • Orientarea spre oameni • Dinamica socială şi viitorul organizaţiilor • Diagnoza • Prognoza • Decizia • Organizarea • Motivarea • Controlul • Conducători, manageri şi lideri • Stiluri de conducere • Comportamentul organizaţional • Conflictele – cauze şi strategii de gestionare • Stresul în organizaţii • Cultura organizaţională • Informare şi comunicare • Noile tehnologii şi comunicarea organizaţională
 

DUMITRU IACOB este profesor la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti, unde asigură cursuri de relaţii publice şi comunicare organizaţională. Este profesor asociat şi conducător de doctorat la Universitatea Naţională de Apărare „Carol I“, Bucureşti, unde îndrumă studii privind comunicarea publică şi securitatea naţiunilor. Principalele domenii de interes, acoperite prin studii, cărţi şi manuale universitare sunt: relaţii publice; organizaţii şi comunităţi inteligente; coeziunea socială şi securitatea umană asigurate prin comunicare publică; sacrul şi profanul în istoria culturii, în lumea de azi şi în mediile online; gândirea critică şi rolul intelectualilor în construcţia comunitară.

DIANA-MARIA CISMARU este doctor în sociologie, conferenţiar la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi director al Departamentului Relaţii Publice din Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti. Coordonează două programe masterale în cadrul facultăţii: Comunicare şi Relaţii Publice şi Social Media şi Marketing Online. Este autor sau coautor al mai multor volume apărute la Editura Comunicare.ro, respectiv Tritonic: Relaţii Publice – coeziune şi eficienţă prin comunicare (2011), Organizaţia inteligentă (2009), Comunicarea internă în organizaţii (2008), Social media şi managementul reputaţiei (2012) şi coordonator al volumelor colective: Innovation and organizational learning (Tritonic, 2014), Antreprenoriatul şi performanţa în afaceri (Comunicare.ro, 2013) şi TeleRomânia în zece zile (cu Ion Drăgan, Tritonic, 2008). A participat ca expert în proiecte de cercetare naţionale şi internaţionale, dintre care: Internaţionalizare, echitate şi management universitar pentru un învăţământ superior de calitate (POS-DRU, implementat de UEFISCDI, 2014), HER – Antreprenoriat pentru resurse umane (POS-DRU, implementat de SNSPA, 2012–2013), Politici publice fundamentate în învăţământul superior (PODCA, implementat de UEFISCDI, 2013), Scrutinizing the impact of CCS communication on general and local publics (ERA–NET/CNMP, 2009–2010), Parteneriate orizontale şi verticale pentru creşterea accesului în învăţământul superior (POS-DRU, implementat de SNSPA, 2010–2013). A realizat un stagiu de cercetare la George Washington University în 2011, în urma căruia a iniţiat şi dezvoltat laboratorul de cercetare Organizational Learning. Alte domenii spre care se orientează ca cercetător şi expert sunt managementul reputaţiei online, impactul social media asupra spaţiului public, optimizarea comunicării organizaţionale, e-learningul şi metodele inovative de predare. Este coordonator al revistei online studenţeşti Conexiuni şi blogger (Cuvintele atrag realul – din 2008).

 

De acelaşi autor: