Coș: 0.00
0

Relaţiile publice. Coeziune şi eficienţă prin comunicare

Autor: Dumitru Iacob, Diana-Maria Cismaru, Remus Pricopie

ISBN: 978-973-711-300-9

An apariție: 2011

Nr. pagini: 274

Format: 17 x 24 cm, paperback

PREȚ: 33,03 Lei

Limbă: Română

Colecție: Cursuri universitare


Manualul de relaţii publice care se deschide acum spre lectură se află la cea de-a treia ediţie, în mai puţin de zece ani. Manualul se adresează, în primul rând, studenţilor din Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, dar nu numai. În opinia noastră, manualul poate fi de folos tuturor celor...

Manualul de relaţii publice care se deschide acum spre lectură se află la cea de-a treia ediţie, în mai puţin de zece ani. Manualul se adresează, în primul rând, studenţilor din Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, dar nu numai. În opinia noastră, manualul poate fi de folos tuturor celor interesaţi, studenţi sau nu, de problemele comunicării publice. În elaborarea manualului, am beneficiat atât de observaţiile, întrebările şi demersurile aplicative ale studenţilor, cât şi de expertiza autohtonă şi străină în domeniu. În această ultimă idee, au fost utile, cu deosebire, lucrările din ultimul timp ale colegilor de la universităţile din Bucureşti, Iaşi şi Cluj Napoca, cât şi binecunoscutele manuale universitare nord-americane de profil, semnate de autori celebri precum Scott M. Cutlip, James E. Grunig, Doug Newsom, Dennis L. Wilcox, pentru a menţiona doar câţiva dintre aceştia. 

DUMITRU IACOB este profesor la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti, unde asigură cursuri de relaţii publice şi comunicare organizaţională. Este profesor asociat şi conducător de doctorat la Universitatea Naţională de Apărare „Carol I“, Bucureşti, unde îndrumă studii privind comunicarea publică şi securitatea naţiunilor. Principalele domenii de interes, acoperite prin studii, cărţi şi manuale universitare sunt: relaţii publice; organizaţii şi comunităţi inteligente; coeziunea socială şi securitatea umană asigurate prin comunicare publică; sacrul şi profanul în istoria culturii, în lumea de azi şi în mediile online; gândirea critică şi rolul intelectualilor în construcţia comunitară.

DIANA-MARIA CISMARU este doctor în sociologie, conferenţiar la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi director al Departamentului Relaţii Publice din Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti. Coordonează două programe masterale în cadrul facultăţii: Comunicare şi Relaţii Publice şi Social Media şi Marketing Online. Este autor sau coautor al mai multor volume apărute la Editura Comunicare.ro, respectiv Tritonic: Relaţii Publice – coeziune şi eficienţă prin comunicare (2011), Organizaţia inteligentă (2009), Comunicarea internă în organizaţii (2008), Social media şi managementul reputaţiei (2012) şi coordonator al volumelor colective: Innovation and organizational learning (Tritonic, 2014), Antreprenoriatul şi performanţa în afaceri (Comunicare.ro, 2013) şi TeleRomânia în zece zile (cu Ion Drăgan, Tritonic, 2008). A participat ca expert în proiecte de cercetare naţionale şi internaţionale, dintre care: Internaţionalizare, echitate şi management universitar pentru un învăţământ superior de calitate (POS-DRU, implementat de UEFISCDI, 2014), HER – Antreprenoriat pentru resurse umane (POS-DRU, implementat de SNSPA, 2012–2013), Politici publice fundamentate în învăţământul superior (PODCA, implementat de UEFISCDI, 2013), Scrutinizing the impact of CCS communication on general and local publics (ERA–NET/CNMP, 2009–2010), Parteneriate orizontale şi verticale pentru creşterea accesului în învăţământul superior (POS-DRU, implementat de SNSPA, 2010–2013). A realizat un stagiu de cercetare la George Washington University în 2011, în urma căruia a iniţiat şi dezvoltat laboratorul de cercetare Organizational Learning. Alte domenii spre care se orientează ca cercetător şi expert sunt managementul reputaţiei online, impactul social media asupra spaţiului public, optimizarea comunicării organizaţionale, e-learningul şi metodele inovative de predare. Este coordonator al revistei online studenţeşti Conexiuni şi blogger (Cuvintele atrag realul – din 2008).

REMUS PRICOPIE a fost ministrul educaţiei naţionale, în perioada decembrie 2012–decembrie 2014. Activitatea sa în cadrul ministerului a început în anul 1996, timp în care a ocupat mai multe funcţii: purtător de cuvânt, secretar general, secretar de stat pentru învăţământ superior, relaţii internaţionale şi pregătirea personalului didactic. Este profesor de comunicare publică la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti (SNSPA). În primăvara anului 2012 a fost ales rector al SNSPA. Deţine titlul de doctor în Ştiinţe Politice şi este absolvent al programului Fulbright New Century Scholars. Deţine o bogată experienţă internaţională dobândită cu precădere în Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană. Dintre activităţile semnificative desfăşurate de-a lungul carierei sale putem menţiona munca depusă în cadrul Consiliului Regional de Cooperare (RCC), unde a deţinut funcţia de preşedinte al Task Force on Fostering and Building Human Capital (FBHC). sau iniţiativele demarate în calitate de preşedintele al Board-ului Comisiei Fulbright Romania–SUA. Expertiza de cercetare a profesorului Remus Pricopie este trans-disciplinară în domenii precum: managementul învăţământului superior, internaţionalizarea învăţământului universitar sau comunicare şi participare publică. Mărturie a cercetării ştiinţifice sunt cărţile, capitole de carte şi peste 40 de articole în domeniile sale de interes, publicate în diverse reviste din ţară şi străinătate. 

 

De acelaşi autor: