ISBN: 978-973-711-664-2
An apariție: 2025
Nr. pagini: 286
Format: 15,5 x 23,5
Limbă: română
Colecție: În afara colecțiilor
Volumul sintetizează evoluția și direcțiile actuale de cercetare din comunicarea pentru sănătate (health communication) – o știință importantă, cu o aplicabilitate extinsă și o prezență semnificativă în programele universităților din Europa și Statele Unite ale Americii, precum și în activitățile profesioniștilor din comunicarea publică și din sectorul de sănătate. Temele propuse se adresează studenților și doctoranzilor din domeniul științelor sociale și medicale, dar și profesioniștilor din comunicare, sănătate și din industria Marcom în orizontul profesiilor emergente: social media health strategist, e-health literacy specialist, healthcare public relations officer, health UX-designer, health misinformation analyst.Cititorii interesați de profesionalizarea și cercetarea din domeniul comunicării pentru sănătate pot regăsi în această carte idei, teorii, cercetări și aplicații care abordează teme precum:• combaterea dezinformării în sănătate;• gamificarea în comunicarea despre sănătate;• educația prin divertisment și stroytelling-ul în domeniul sănătății;• efectele comunicării despre sănătate pe platformele sociale;• apelul la emoții și rațiune în campaniile de sănătate publică;• structurarea optimă a informațiilor în interacțiunea medic-pacient;• rolul comunicării nonverbale în comunicarea medic-pacient;• campanii strategice de relații publice și de alfabetizare pentru stilul de viață sănătos.
ALINA DUDUCIUC, doctor în sociologie, conferențiar universitar în cadrul Departamentului „Comunicare digitală și media emergente”, Facultatea de Comunicare și Relații Publice (FCRP), Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA). Este coordonatoarea programului postuniversitar Comunicare în domeniul sănătății (FCRP, SNSPA). Predă cursuri de Psihologie socială, Psihosociologia publicității și Comunicare în domeniul sănătății. Interesele sale de cercetare includ comunicarea pentru sănătate în contextul tehnologiilor emergente, precum și persuasiunea în diferite domenii de activitate (publicitate, sănătate, comunicare guvernamentală). A făcut parte din colectivul de autori care au sistematizat stadiul actual al cunoașterii științifice în domeniul comunicării în sănătate, respectiv The International Encyclopedia of Health Communication (2023, Wiley-Blackwell). A publicat mai multe articole și volume în domeniul psihologiei sociale și comunicării, între care: Psihologie socială: studiul interacțiunilor sociale (coautori S. Chelcea și L. Ivan, 2013, Editura Comunicare.ro); Comunicare și percepție socială (co-editori L. Ivan și D.-F. Stănescu, 2016, Editura Comunicare. ro); Exploring Communication through qualitative research (co-editori C. Daba-Buzoianu, M. Bîră și G. Tudorie, 2017, Cambridge Scholars Publishing). Alina a fost trainer, coordonator și expert în echipele unor proiecte de cercetare, precum și în proiecte strategice interdisciplinare care vizau alfabetizarea digitală, managementul comunicării publice și antrenarea abilităților interpersonale de comunicare.
Comunicarea pentru sănătate în societatea digitală. Teorii, cercetări și aplicații
Despre China – ediţia a II-a, cu o nouă postfaţă a...
Post Europa
Retragerea liberalismului occidental
Din provocările unui manager de proiect. Faceţi...
Minotaurul global. America, Europa şi viitorul economiei...