ISBN: 978-973-711-587-4
An apariție: 2018
Nr. pagini: 136
Format: 13 x 20 cm
Traducere: Denisa-Adriana Oprea
Limbă: Română
Domeniu: Comunicare , Mass-media , Actualitate
Colecție: În afara colecțiilor
Media se află în criză. Nu numai presa scrisă, ci întregul lanţ de producere a informaţiei. Confruntate cu o concurenţă crescândă şi cu o scădere inexorabilă a veniturilor din publicitate, ziarele, posturile de radio, televiziunile, website-urile de ştiri sunt, toate, în căutarea unui nou model. Cartea de faţă se bazează pe un studiu inedit al mijloacelor de comunicare din Europa şi Statele Unite şi ne propune crearea unui nou statut de „societate de media cu scop nonlucrativ”, intermediar între statutul fundaţiei şi cel al societăţii pe acţiuni. Este vorba despre un model economic adaptat revoluţiei informaţionale şi realităţilor secolului XXI. La baza lui se află ideea fundamentală că informaţia, asemenea educaţiei, constituie un bun public. Cartea de faţă reprezintă un document esenţial într-o dezbatere ale cărei mize sunt la fel de importante ca însăşi vitalitatea democraţiei.
Absolventă a reputatei École Normale Supérieure, deţinătoare a unui doctorat la Universitatea Harvard, JULIA CAGÉ este asistent universitar în cadrul Departamentului de economie al Universităţii Sciences Po din Paris. Este totodată co-director al grupului de cercetare Evaluarea Democraţiei din cadrul Laboratorului Interdisciplinar pentru Evaluarea Politicilor Publice (LIEPP) şi cercetător asociat în cadrul think-tank-ului Center for Economic and Policy Research (CEPR) din Washington, DC.
„Un model inovator.” – Libération„Inteligentă, îndrăzneaţă, revoluţionară chiar – acestea sunt cele trei epitete care ar putea descrie cel mai bine cartea Juliei Cagé.” – L'Expansion„Cum să salvăm media oferă o excelentă radiografiere a provocărilor de ordin economic cu care se confruntă azi presa de informaţie, ziarele în mod deosebit, şi a impactului acestora asupra instituţiilor noastre democratice.” – Henry MILNER, Universitatea din Montreal „O analiză lucidă şi succintă… Cum să salvăm media reprezintă o contribuţie esenţială şi oportună la o dezbatere cu mize ridicate – ce vizează democraţia însăşi.” – Vanessa BAIRD, New Internationalist„Cum să salvăm media propune o lectură informativă şi alertă, însoţită de o combinaţie echilibrată de date şi statistici.” – Gillian YOUNGS, Times Higher Education „Pentru economista Julia Cagé, criza în care se află azi media reprezintă în primul rând o problemă de finanţare. În această nouă carte, ea propune un model participativ care urmăreşte să garanteze libertatea şi independenţa presei.” – Libération„În această carte concisă, detaliată şi foarte accesibilă, Julia Cagé disecă lumea presei… în căutarea unui nou model economic şi democratic în era digitală.” – Le Républicain Lorrain
Cum să salvăm media. Capitalism, finanţare participativă şi democraţie
Despre China – ediţia a II-a, cu o nouă postfaţă a...
Post Europa
Retragerea liberalismului occidental
Din provocările unui manager de proiect. Faceţi...
Minotaurul global. America, Europa şi viitorul economiei...