ISBN: 978-973-711-649-9
An apariție: 2023
Nr. pagini: 47
Limbă: engleză
Domeniu: Comunicare
În mediul informaţional digitalizat, suprasaturat de tehnologie, specialistul în comunicare se intersectează cu zona ameninţărilor cibernetice în diverse ipostaze: poate fi implicat în gestionarea unei crize cibernetice, pentru a preveni răspândirea panicii şi a neîncrederii, poate fi ţinta unui atac, tocmai ca urmare a acestei responsabilităţi, sau se poate afla în situaţia de a reorganiza întreaga activitate pentru a răspunde prompt atunci când sistemele de comunicare sunt perturbate de atacatori.Noile competenţe ale profesiei de comunicator, o profesie deja mult mai complexă decât cea cu care ne-am obişnuit în ultimii 15-20 de ani, includ, printre altele: cunoaşterea ameninţărilor cibernetice (tehnologii, tehnici, instrumente), cunoaşterea posibilelor măsuri de protecţie şi de răspuns, capacitatea de a mobiliza resurse şi de a asigura sprijinul stakeholderilor interni şi externi. Prin exercitarea acestor competenţe-cheie, specialistul în comunicare poate evita, alături de alţi specialişti dintr-o organizaţie, ca o criză cibernetică să nu devină o criză de comunicare cu daune reputaţionale.DAMAGE CONTROL. A Guide for the Cyber Resilient Communicator este rezultatul activităţii studenţilor la cursul despre rezilienţă cibernetică din cadrul masterului Digital Communication and Innovation (SNSPA – Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice). Cursul este primul de acest fel în cadrul SNSPA şi în cadrul facultăţilor de comunicare şi este dedicat specialiştilor din domeniul comunicării, al ştiinţelor guvernării, în general.Redactând acest ghid, studenţii au găsit formule creative de a arăta felul în care greşelile pe care suntem tentaţi să le facem atunci când utilizăm dispozitivele şi sistemele IT se pot transforma în lecţii învăţate şi în proceduri organizaţionale, utile pentru adaptarea la situaţii similare şi pentru consolidarea rezilienţei în mediul digital.„Prin realizarea acestui ghid în cadrul cursului despre rezilienţă cibernetică, am reuşit să oferim studenţilor atât o experienţă notabilă pentru dezvoltarea lor profesională, cât şi un punct de reper într-un domeniu de mare actualitate şi importanţă socială. Sper ca acest ghid să fie util deopotrivă practicienilor din zona securităţii cibernetice şi utilizatorilor obişnuiţi.” – MIHAELA PANĂ
MIHAELA PANĂ este cadru didactic asociat la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice şi doctorandă în domeniul comunicării la SNSPA, pe teme de interes privind operaţiunile cibernetice de influenţă bazate pe dezinformare. Are o experienţă de peste 15 ani în digital media şi este fondatoarea CyberM.ro, o iniţiativă de conştientizare a nevoii de securitate cibernetică în domeniul media. În ultimii ani şi-a dedicat activitatea profesională pentru conştientizarea securităţii cibernetice în sectorul administraţiei publice.
„Mă bucur că rezilienţa cibernetică a comunicatorilor a devenit preocuparea studenţilor de la masteratul Digital Communication and Innovation de la FCRP. Am introdus acest curs în curricula masteratului în ideea că, în mediul supratehnologizat în care trăim, există o legătură intrinsecă între atacurile cibernetice, acţiunile de dezinformare şi comunicarea de criză, prin urmare, acestea ar trebui văzute, din punctul de vedere al specialiştilor, ca un tot. Am fost copleşită de reacţia entuziastă a studenţilor la această idee, sunt mândră de ghidul privind rezilienţa cibernetică pe care l-au realizat sub coordonarea la fel de entuziastă a Mihaelei Pană.” – prof. univ. dr. ALINA BÂRGĂOANU, decanul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA„Dezvoltarea rezilienţei cibernetice oferă un avantaj unic în lume: consolidează gândirea critică şi oferă concepte şi instrumente pentru a funcţiona cu mintea limpede într-o lume modelată de tehnologie. Mai mult, ne ajută să ne simţim confortabil cu schimbarea, deoarece ne dă încredere că ne putem adapta la orice.” – ANDRA ZAHARIA, cyber security communication specialist„Deciziile pe care organizaţiile le iau ca răspuns la o criză cibernetică sunt esenţiale, iar comunicatorul joacă un rol important în gestionarea unor astfel de incidente. Echipele noastre specializate subliniază de fiecare dată importanţa rolului pe care comunicatorul îl joacă pe parcursul procesului de răspuns la o criză de natură cibernetică, acesta fiind unul dintre factorii pe care îl luăm în calcul în exerciţiile de simulare a crizelor cibernetice pe care le propunem clienţilor în vederea consolidării rezilienţei cibernetice. Ghidul realizat este un prim reper pentru studenţii din domeniul comunicării care doresc să-şi dezvolte cunoştinţele şi competenţele într-o eră digitală în continuă schimbare.” – DRAGOŞ IONICĂ, Manager in Cyber Risk Advisory la Deloitte România
Despre China – ediţia a II-a, cu o nouă postfaţă a...
Post Europa
Retragerea liberalismului occidental
Din provocările unui manager de proiect. Faceţi...
Minotaurul global. America, Europa şi viitorul economiei...