ISBN: 978-973-711-663-5
An apariție: 2025
Nr. pagini: 248
Format: 15,5 x 23,5
Limbă: română
Domeniu: Comunicare
Colecție: Cursuri universitare
Care este rolul comunicării în construirea identității noastre și în gestionarea relațiilor interpersonale? Cum contribuie comunicarea, atât directă, cât și mediată de diverse dispozitive ori platforme, la formarea realității sociale? De ce consumăm media, fie ele noi ori tradiționale? Și, foarte important, avem cu toții șanse egale să ne exprimăm punctele de vedere și să ne susținem interesele?
DENISA-ADRIANA OPREA, Ph.D., is an Associate Professor at the College of Communication and Public Relation, at the National University of Political Studies and Public Administration, Romania, where she teaches courses on Communication Theory and Romanian film after 1989. She has published or coordinated several volumes and articles on media representations of contemporary social phenomena or media effects. She has translated several books from/into French and she is currently working on a Communication Theory book.
GEORGIANA UDREA este lector universitar doctor la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA, unde predă începând cu anul 2010, şi membră a Center for EU Communication Studies în cadrul aceleiaşi instituţii. Autoare a unei cărţi (European Identity in Intercultural Context. Insights from Erasmus Students’ Experiences, Editura Tritonic, 2014) şi a mai multor articole şi capitole apărute în jurnale de specialitate sau în volume colective, cercetările sale explorează mai ales aspecte ce privesc latura „soft” a integrării europene: cadrajele folosite de mass media naţionale în abordarea temelor europene, dimensiunile afective şi utilitare ale identificării cu UE, naraţiunile despre procesul europenizării în perioade de criză şi „semnificaţiile” atribuite identităţii europene la nivelul cetăţenilor obişnuiţi, dar şi al elitelor.
„Denisa-Adriana Oprea și Georgiana Udrea, autoarele cărții Teorii ale comunicării. Dinamici și tendințe, aduc o contribuție unică în peisajul lucrărilor de specialitate din România. Ele oferă răspunsuri la aceste întrebări prin discutarea, din perspectivă contemporană, a unor teorii de largă circulație în spațiul academic românesc, precum interacționismul simbolic sau teoria cultivării, dar și, îndeosebi, a unor teorii abordate în premieră în literatura de profil de la noi, precum dramatismul sau gestionarea coordonată a înțelesului. Remarcabila sinteza teoretică pe care o întreprind autoarele este dublată de preocuparea de a construi în limba română un aparat conceptual care va îmbogăți cu siguranță limbajul de specialitate și va favoriza circulația ideilor.Dincolo de aspectele teoretice, lucrarea propune soluții practice pentru înțelegerea proceselor de comunicare și, implicit, a lumii în care trăim. De aceea, o recomandăm nu doar studenților, profesorilor și practicienilor din domeniul comunicării, ci și tuturor celor care, ca actori sociali, doresc să înțeleagă mai bine rolul comunicării pe scena vieții.” – conf. univ. dr. VALERIU FRUNZARU
Teorii ale comunicării. Dinamici și tendințe
Despre China – ediţia a II-a, cu o nouă postfaţă a...
Post Europa
Retragerea liberalismului occidental
Din provocările unui manager de proiect. Faceţi...
Minotaurul global. America, Europa şi viitorul economiei...