Coș: 0.00
0

Comunicare şi percepţie socială

Autor: Alina Duduciuc, Loredana Ivan, Dan Florin Stănescu

ISBN: 978-973-711-552-2

An apariție: 2016

Nr. pagini: 193

Format: 15,5 x 23,5 cm, paperback

Prefață: Alina Duduciuc, Loredana Ivan, Dan Florin Stănescu

Limbă: Română

Domeniu: Comunicare

Colecție: Spațiul public


Formate disponibile

Studiile reunite în acest volum reflectă preocupările teoretice și empirice actuale din științele comunicării, psihosociologie, psihologie și antropologie, precum și modul în care cunoașterea științifică poate fi utilizată în diferite domenii și activități specifice ale vieții sociale. Ele răspund astfel unei întrebări deopotrivă de cercetare științifică și de interes general de cunoaștere: Ce se întâmplă cu emoțiile, cognițiile și comportamentele indivizilor sub impactul unor fenomene și aspecte sociale actuale: îmbătrânirea populației, proliferarea noilor tehnologii de comunicare, criza leadershipului, online dating-ul etc.?

Sunt analizate cercetările anterioare de teren și de laborator, precum și modul în care au fost construite și operaționalizate anumite concepte și instrumente de măsurare, larg utilizate la nivel internațional în științele sociale.

ALINA DUDUCIUC este lector universitar în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA), unde predă cursurile de „Psihologie socială”, „Psihosociologia publicităţii” şi „Psihologia reclamei”. În prezent, efectuează un stagiu de cercetare postdoctorală în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, cu o temă despre impactul noilor tehnologii de comunicare asupra sănătăţii şi imaginii corpului. În 2010 a obţinut titlul de doctor la Universitatea din Bucureşti (Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială) cu o teză privind sociologia modei, realizată prin îndrumarea ştiinţifică a profesorului universitar dr. Septimiu Chelcea. Dintre lucrări menţionăm: Duduciuc, A., Ivan, L., Chelcea, S. (2013). Psihologie socială: Studiul interacţiunilor umane. Bucureşti: Editura Comunicare.ro; Duduciuc, A. (2012). Sociologia modei: Stil vestimentar şi dezirabilitate socială. Iaşi: Institutul European; Ivan, L. & Duduciuc. A. (2011) (coord.). Comunicare nonverbală şi construcţii sociale. Bucureşti: Editura Tritonic; Duduciuc, A. (2014). „Taste, fashion and adolescence identity: the social function of fashion trends.” În Ivan, L., Daba-Buzoianu, C. şi Gray, B. Brenden (eds.). Mapping Heterogeneity: Qualitative research in Communication. Bucharest: Tritonic; Duduciuc, A. (2012). „Nonverbal Sensitivity and Students’ Motor Performance.” În G. Raţă, G. Clintan şi P. L. Runcan. Applied Social Science: Communication Studies. London: Cambridge Scholars Publishing; Ivan, L. & Duduciuc, A. (2011). „Social skills, non-verbal sensitivity and academic success. The key role of centrality in student networks for higher grades achievement.” Review of Research and Social Intervention, 33). 

LOREDANA IVAN predă disciplinele: Comunicare interpersonală şi Comunicare nonverbală, la nivel universitar şi Metode de cercetare în comunicare, la nivelul programelor de masterat. A colaborat la elaborarea cursului de Psihologie Socială şi Comunicare Nonverbală cu prof. univ. Septimiu Chelcea, mai întâi la Facultatea de Sociologie, Universitatea din Bucureşti şi apoi la SNSPA. Din 2013 este cercetător asociat la Interdisciplinary Internet Institute (IN3), Open University of Catalonia, Barcelona, Spania. Activează în cadrul programului de cercetare Mobile Technologies and (G)local Challenges (Mobtech), condus de Manuel Castells şi Mireia Fernández-Ardèvol. Face parte din reţeaua internaţională de cercetători ACT – Ageing Communication Technologies. Din 2014 este reprezentant al României la EU – European Cooperation in Science and Technology, COST ACTION IS1402 Ageism – a multi-national, interdisciplinary perspective. Loredana Ivan a fost bursier Marie Curie (2003–-2004) la Universitatea Groningen, Interuniversity Center for Methodology (ICS), iar între 2011–2013 a beneficiat de o bursă de cercetare postdoctorală, la Universitatea din Bucureşti. A fost visiting researcher la Universitatea Humboldt din Berlin, Institutul de Psihologie (octombrie 2012–martie 2013). Este autoarea lucrării Cele mai importante 20 de secunde (2009) şi coordonator a două volume în domeniul comunicării nonverbale: Comunicare nonverbală şi construcţii sociale (2011), împreună cu Alina Duduciuc, şi Competenţă emoţională şi evaluare interpersonală (2014), împreună cu Mădălina Iorga şi Dan Stănescu. Este coautor al manualului de psihologie socială: Psihologia socială. Studiul interacţiunilor umane (2013) şi a colaborat la elaborarea manualului Psihosociologie: teorie, cercetări şi aplicaţii (publicat în 3 ediţii la Polirom).

DAN FLORIN STĂNESCU este conferenţiar universitar în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti. Este doctor în psihologie în cadrul Universităţii din Hamburg din 2006 şi în prezent coordonator al Laboratorului de Cogniţie Socială şi Comunicarea Emoţiilor din cadrul SNSPA. Interesele sale de cercetare sunt concentrate în principal în arii precum psihologie clinică, dezvoltarea resurselor umane, studiul emoţiilor, psihologie organizatională, învăţarea pe tot parcursul vieţii şi psihoterapie. Psiholog principal în psihologie clinică şi psihologia muncii şi organizaţională, consultant senior cu o experienţă de peste 18 ani in Managementul şi Dezvoltarea Resurselor Umane, Dan Florin Stănescu a fost implicat în numeroase proiecte de cercetare, consultanţă şi training.

 

De acelaşi autor:

Recomandări:

Închide preview