ISBN: 978-973-711-668-0 (ediţie electronică)
An apariție: 2025
Nr. pagini: 286
Limbă: română
Colecție: În afara colecțiilor
Poți citi acest titlu numai cu aplicația gratuită myBOOKmag pentru mobil și tabletă (iOS și Android).
Volumul sintetizează evoluția și direcțiile actuale de cercetare din comunicarea pentru sănătate (health communication) – o știință importantă, cu o aplicabilitate extinsă și o prezență semnificativă în programele universităților din Europa și Statele Unite ale Americii, precum și în activitățile profesioniștilor din comunicarea publică și din sectorul de sănătate. Temele propuse se adresează studenților și doctoranzilor din domeniul științelor sociale și medicale, dar și profesioniștilor din comunicare, sănătate și din industria Marcom în orizontul profesiilor emergente: social media health strategist, e-health literacy specialist, healthcare public relations officer, health UX-designer, health misinformation analyst.Cititorii interesați de profesionalizarea și cercetarea din domeniul comunicării pentru sănătate pot regăsi în această carte idei, teorii, cercetări și aplicații care abordează teme precum:• combaterea dezinformării în sănătate;• gamificarea în comunicarea despre sănătate;• educația prin divertisment și stroytelling-ul în domeniul sănătății;• efectele comunicării despre sănătate pe platformele sociale;• apelul la emoții și rațiune în campaniile de sănătate publică;• structurarea optimă a informațiilor în interacțiunea medic-pacient;• rolul comunicării nonverbale în comunicarea medic-pacient;• campanii strategice de relații publice și de alfabetizare pentru stilul de viață sănătos.
ALINA DUDUCIUC este lector universitar în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice (SNSPA), unde predă cursurile de „Psihologie socială”, „Psihosociologia publicităţii” şi „Psihologia reclamei”. În prezent, efectuează un stagiu de cercetare postdoctorală în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, cu o temă despre impactul noilor tehnologii de comunicare asupra sănătăţii şi imaginii corpului. În 2010 a obţinut titlul de doctor la Universitatea din Bucureşti (Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială) cu o teză privind sociologia modei, realizată prin îndrumarea ştiinţifică a profesorului universitar dr. Septimiu Chelcea. Dintre lucrări menţionăm: Duduciuc, A., Ivan, L., Chelcea, S. (2013). Psihologie socială: Studiul interacţiunilor umane. Bucureşti: Editura Comunicare.ro; Duduciuc, A. (2012). Sociologia modei: Stil vestimentar şi dezirabilitate socială. Iaşi: Institutul European; Ivan, L. & Duduciuc. A. (2011) (coord.). Comunicare nonverbală şi construcţii sociale. Bucureşti: Editura Tritonic; Duduciuc, A. (2014). „Taste, fashion and adolescence identity: the social function of fashion trends.” În Ivan, L., Daba-Buzoianu, C. şi Gray, B. Brenden (eds.). Mapping Heterogeneity: Qualitative research in Communication. Bucharest: Tritonic; Duduciuc, A. (2012). „Nonverbal Sensitivity and Students’ Motor Performance.” În G. Raţă, G. Clintan şi P. L. Runcan. Applied Social Science: Communication Studies. London: Cambridge Scholars Publishing; Ivan, L. & Duduciuc, A. (2011). „Social skills, non-verbal sensitivity and academic success. The key role of centrality in student networks for higher grades achievement.” Review of Research and Social Intervention, 33).
Despre China – ediţia a II-a, cu o nouă postfaţă a...
Post Europa
Retragerea liberalismului occidental
Din provocările unui manager de proiect. Faceţi...
Minotaurul global. America, Europa şi viitorul economiei...