Coș: 0.00
0

Acces şi echitate în învăţământul superior din România

Autor: Remus Pricopie, Valeriu Frunzaru, Nicoleta Corbu, Loredana Ivan, Alina Bârgăoanu

ISBN: 978-973-711-299-6

An apariție: 2011

Nr. pagini: 116

Format: 17 x 24 cm, paperback

Limbă: Română

Colecție: Centrul de Cercetare în Comunicare


Formate disponibile

Proiectul propune o anchetă sociologică pe bază de chestionar având următoarele obiective:
• Cunoaşterea modului în care se raportează la învăţământ elevii de liceu şi studenţii din anul I universitar. 
• Cunoaşterea factorilor care îi determină pe elevii de liceu să abandoneze şcoala.
• Cunoaşterea factorilor care duc la decizia elevului de liceu să-şi continue studiile la nivel universitar.
• Cunoaşterea factorilor care îi determină pe studenţii din anul I universitar să abandoneze studiile.
• Cunoaşterea factorilor care îi determină pe studenţii din anul I universitar să intenţioneze să continue, după absolvirea facultăţii, studiile universitare de masterat.
• Cunoaşterea modului în care evoluează în timp intenţia de abandon, respectiv intenţia de continuare a studiilor, de la prima clasă de liceu până la primul an de facultate.

REMUS PRICOPIE a fost ministrul educaţiei naţionale, în perioada decembrie 2012–decembrie 2014. Activitatea sa în cadrul ministerului a început în anul 1996, timp în care a ocupat mai multe funcţii: purtător de cuvânt, secretar general, secretar de stat pentru învăţământ superior, relaţii internaţionale şi pregătirea personalului didactic. Este profesor de comunicare publică la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti (SNSPA). În primăvara anului 2012 a fost ales rector al SNSPA. Deţine titlul de doctor în Ştiinţe Politice şi este absolvent al programului Fulbright New Century Scholars. Deţine o bogată experienţă internaţională dobândită cu precădere în Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană. Dintre activităţile semnificative desfăşurate de-a lungul carierei sale putem menţiona munca depusă în cadrul Consiliului Regional de Cooperare (RCC), unde a deţinut funcţia de preşedinte al Task Force on Fostering and Building Human Capital (FBHC). sau iniţiativele demarate în calitate de preşedintele al Board-ului Comisiei Fulbright Romania–SUA. Expertiza de cercetare a profesorului Remus Pricopie este trans-disciplinară în domenii precum: managementul învăţământului superior, internaţionalizarea învăţământului universitar sau comunicare şi participare publică. Mărturie a cercetării ştiinţifice sunt cărţile, capitole de carte şi peste 40 de articole în domeniile sale de interes, publicate în diverse reviste din ţară şi străinătate. 

VALERIU FRUNZARU este conferenţiar şi prodecan la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, unde predă cursuri şi seminarii din anul 2000. Experienţa didactică este dublată de experienţa în cercetare, domeniile sale de interes fiind ocuparea forţei de muncă, educaţia şi valorile sociale (cu accent pe valorile materialiste). A participat la numeroase cercetări pe teme precum accesul şi echitatea în învăţământul superior, aşteptările studenţilor de la facultate şi de la piaţa muncii sau valorile materialiste şi atitudinile studenţilor faţă de învăţământul vocaţional. Este interesat, cu precădere, de redefinirea rolului universităţii ca instituţie de învăţământ orientată către piaţa muncii şi către nevoile comunităţii, în general. De asemenea, activitatea sa de cercetare include şi studierea impactului reţelelor sociale online asupra utilizatorilor, în special impactul acestora asupra studenţilor. A coordonat sau a fost membru în echipe de cercetare care au realizat studii calitative sau cantitative pentru Banca Mondială, instituţii de cercetare a pieţei, instituţii publice, sindicate sau ONG-uri.
 

NICOLETA CORBU este profesor universitar doctor în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, SNSPA. În acelaşi timp coordonează, în calitate de director executiv, Centrul de Cercetare în Comunicare din cadrul facultăţii. Are un doctorat în sociologie; a beneficiat de o bursă de cercetare Fulbright în Statele Unite (University of Georgia, 2008-2009), iar în prezent este Fulbright Ambassador în România. În 2012, a fost visiting professor la Florida Gulf Coast University. A publicat cărţi în domeniile: studii europene (Identity and Intercultural communication, 2014, coeditor; The Crisis of the European Union. Identity, Citizenship, and Solidarity Reassessed, 2013, coeditor), teorii ale comunicării (Istoria comunicării, 2007, coautor), comunicare politică (Telepreşedinţii. Radiografia unei campanii electorale, 2011, coautor), semiotică publicitară (Brandurile globale. O perspectivă cros-culturală, 2009), educaţie (Învăţământul universitar din românia. Dialog cu elevii, studenţii şi profesorii, 2013, coautor; Acces şi echitate în învăţământul superior din România. Dialog cu elevii şi studenţii, 2011, coautor). A publicat mai mult de 40 de articole ştiinţifice şi capitole de cărţi. În prezent, domeniile sale de interes academic sunt legate de identitatea europeană, sfera publică europeană, framing, politici educaţionale, metode de cercetare. 

LOREDANA IVAN predă disciplinele: Comunicare interpersonală şi Comunicare nonverbală, la nivel universitar şi Metode de cercetare în comunicare, la nivelul programelor de masterat. A colaborat la elaborarea cursului de Psihologie Socială şi Comunicare Nonverbală cu prof. univ. Septimiu Chelcea, mai întâi la Facultatea de Sociologie, Universitatea din Bucureşti şi apoi la SNSPA. Din 2013 este cercetător asociat la Interdisciplinary Internet Institute (IN3), Open University of Catalonia, Barcelona, Spania. Activează în cadrul programului de cercetare Mobile Technologies and (G)local Challenges (Mobtech), condus de Manuel Castells şi Mireia Fernández-Ardèvol. Face parte din reţeaua internaţională de cercetători ACT – Ageing Communication Technologies. Din 2014 este reprezentant al României la EU – European Cooperation in Science and Technology, COST ACTION IS1402 Ageism – a multi-national, interdisciplinary perspective. Loredana Ivan a fost bursier Marie Curie (2003–-2004) la Universitatea Groningen, Interuniversity Center for Methodology (ICS), iar între 2011–2013 a beneficiat de o bursă de cercetare postdoctorală, la Universitatea din Bucureşti. A fost visiting researcher la Universitatea Humboldt din Berlin, Institutul de Psihologie (octombrie 2012–martie 2013). Este autoarea lucrării Cele mai importante 20 de secunde (2009) şi coordonator a două volume în domeniul comunicării nonverbale: Comunicare nonverbală şi construcţii sociale (2011), împreună cu Alina Duduciuc, şi Competenţă emoţională şi evaluare interpersonală (2014), împreună cu Mădălina Iorga şi Dan Stănescu. Este coautor al manualului de psihologie socială: Psihologia socială. Studiul interacţiunilor umane (2013) şi a colaborat la elaborarea manualului Psihosociologie: teorie, cercetări şi aplicaţii (publicat în 3 ediţii la Polirom).

ALINA BÂRGĂOANU, profesor universitar doctor, decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, rector al SNSPA în perioada 2012–2014; preşedinte al Institutului European din România; autor, coautor şi editor al mai multor cărţi de specialitate, dintre care menţionăm: United by or Against Euroscepticism. An Assessment of Public Attitudes towards Europe in the Context of the Crisis (2105, coeditor), The Crisis of the European Union (2013, coeditor), Comunicarea în Uniunea Europeană. Modele teoretice şi aspecte practice (2011, coeditor), Examenul Schengen. În căutarea sferei publice europene (autor, 2011), Fondurile europene. Strategii de promovare şi utilizare (autor, 2009); Istoria comunicării (coautor, 2007); Tirania actualităţii. O introducere în istoria şi teoria ştirilor (autor, 2006); Mass media şi societatea (coautor, 2003), Geopolitica (2001, coautor); autor al unui număr de peste 50 de articole de specialitate, studii şi capitole în volume colective pe teme legate de sfera publică europeană, criza Uniunii Europene, tendinţe ale euroscepticismului, Politica de Coeziune a UE; fondator al Center for EU Communication Studies, SNSPA şi al revistei online Convorbiri Europene (www.convorbirieuropene.ro); lector în cadrul programului de MBA “Process and Project Management” al Vienna University of Economics and Business Administration (2009–2012); bursier Fulbright (2001–2002). 

 

De acelaşi autor:

Recomandări:

Închide preview