Coș: 0.00
0
Citește rezumat

Audiențe și generații. O explorare a generațiilor media din România în contextul noii ere a comunicării (ebook)

Autor: Roberta Răducu

ISBN: 978-973-711-669-7 (ediţie electronică)

An apariție: 2025

Nr. pagini: 242

Limbă: română


Formate disponibile

Poți citi acest titlu numai cu aplicația gratuită myBOOKmag pentru mobil și tabletă (iOS și Android).

Volumul sintetizează evoluția și direcțiile actuale de cercetare privind audiențele și generațiile media – o arie de studiu tot mai relevantă în contextul transformărilor digitale, cu aplicabilitate în cercetarea media, științele sociale și în activitatea practicienilor din domeniul comunicării, relațiilor publice, marketing și educație. Lucrarea se distanțează de paradigmele dominante în cercetarea generațiilor din spațiul nord-american, propunând în schimb o abordare contextualizată, ancorată în realitățile socio-culturale ale spațiului geografic analizat. Temele propuse se adresează studenților și doctoranzilor interesați de media studies, sociologie sau științele comunicării, precum și profesioniștilor care analizează comportamente de consum media în societăți în tranziție.

Cititorii interesați de generații, audiențe și media pot regăsi în acest volum teme precum:
• Evoluția și transformările conceptului de generație.
• Factorii determinanți ai unei generații.
• Gramatica media și dieta media – ca elemente centrale în spațiul comunicațional.
• Metodologii utilizate pentru investigarea generațiilor.
• Rutinele și ritualurile de utilizare a noilor tehnologii de comunicare-informare ale generațiilor media din România.
• Evenimentele formative identificate de generațiile media.
• Rolul atribuit de către generații tehnologiilor de comunicare-informare din dieta media curentă.

Volumul oferă astfel un cadru teoretic și metodologic solid pentru cercetarea generațiilor din perspectivă media și contribuie semnificativ la înțelegerea rolului media în societate.
 

ROBERTA RĂDUCU este doctorand în domeniul Ştiinţelor Comunicării la Şcoala Doctorală SNSPA şi membru al laboratorului de Comunicare de criză şi digital listening al Centrului de Cercetare în Comunicare al SNSPA, Bucureşti. Printre interesele sale de cercetare se numără teme precum: generaţiile ca audienţe media, particularităţi ale utilizării noilor tehnologii de comunicare şi informare ale generaţiilor media, instrumente de social media listening, construirea identităţii online şi comunicarea de criză a brandurilor. 

 

De acelaşi autor:

Recomandări:

Închide preview